Система дистанційного вивчення іноземної мови

Військовий інститут Київського національного університету імені Тараса Шевченка

Translate in writing

Багатоцільовий легкий всюдихід “Хаммер”

Історія цих позашляховиків почалася у 1985 році, коли їх серійне виробництво розгорнулося на одному із заводів компанії AM General Corporаtion у штаті Індіана. Це стало можливим після 12 років розробки та доводки декількома (design and configuration update) американськими фірмами оперативно-тактичного автомобіля з постійним приводом на всі колеса (four-wheel-drive operational tactical vehicle) та довгою назвою ”багатоцільовий колісний транспортний засіб”, що зашифрована в абревіатурі HMMWV (High Mobility Multipurpose Wheeled Vehicle). Вимова цієї абревіатури й дала неофіційну назву Hummer.

Він має високу прохідність (cross-country capacity) та надзвичайну стійкість (durability), придатний для перевезення повітрям та десантування (air transportable and droppable), а його міцність (firmness) у два рази перевищує вимоги американської армії. На даний час випускається друге покоління М-998А2. Базовим (baseline vehicle) є шасі М-1097А2 з повністю алюмінієвою 2- або 4-місною кабіною (two/four-seated cabin) та відкритою платформою, яка призначена для перевезення вантажів, бойового розрахунку із 8 чоловік або зброї.

На базовому шасі з міцною рамою (frame rail) встановлений дизельний V-подібний двигун з робочим об’ємом 6,5 л, що розвиває потужність 160 к.с. , та автоматична 4-ступенева коробка передач (four-speed automatic gear box). Проходячи крізь дворежимну роздаткову коробку (2 speed transfer case) та планетарні колісні редуктори (planetary wheel reducer), обертовий момент двигуна (engine torque) збільшується на колесах майже у 80 разів. Доволі оригінальним рішенням є централізована вентиляція усіх агрегатів трансмісії (transmission). Підвіска (suspension) всіх коліс – незалежна на важелях (independent arm) і пружинах (spring), всі гальма – дискові та вентилюються. Застосовуються радіальні шини (radial wide-section tire) розміром 12,50 R16,5. Колісна база (wheelbase) – 3300 мм, шляховий просвіт (clearance) – 390 мм. Вага всіх варіантів серії М-1097А2 становить 2676 кг, корисне навантаження (payload) – близько 2 т, найбільш допустима вага – 4672 кг. Максимальна швидкість – 113 км/ч.

Всюдихід здатний долати підйоми в 60% (climb 60% slopes) та броди (ford) глибиною 0,76 м. На замовлення автомобіль комплекту­ється лебідкою (winch), системою підкачування шин, захистом вузлів шасі, огородженням радіатора (radiator grill), комплектами для проходження глибоких бродів (deep water fording kit) (до 1,52 м) та для роботи в особливих кліматичних умовах.

© 2015 - 2025