Translate in writing
Багатоцільовий легкий всюдихід “Хаммер”
Історія цих позашляховиків почалася у 1985 році, коли їх серійне виробництво розгорнулося на одному із заводів компанії AM General Corporаtion у штаті Індіана. Це стало можливим після 12 років розробки та доводки декількома (design and configuration update) американськими фірмами оперативно-тактичного автомобіля з постійним приводом на всі колеса (four-wheel-drive operational tactical vehicle) та довгою назвою ”багатоцільовий колісний транспортний засіб”, що зашифрована в абревіатурі HMMWV (High Mobility Multipurpose Wheeled Vehicle). Вимова цієї абревіатури й дала неофіційну назву Hummer.
Він має високу прохідність (cross-country capacity) та надзвичайну стійкість (durability), придатний для перевезення повітрям та десантування (air transportable and droppable), а його міцність (firmness) у два рази перевищує вимоги американської армії. На даний час випускається друге покоління М-998А2. Базовим (baseline vehicle) є шасі М-1097А2 з повністю алюмінієвою 2- або 4-місною кабіною (two/four-seated cabin) та відкритою платформою, яка призначена для перевезення вантажів, бойового розрахунку із 8 чоловік або зброї.
На базовому шасі з міцною рамою (frame rail) встановлений дизельний V-подібний двигун з робочим об’ємом 6,5 л, що розвиває потужність 160 к.с. , та автоматична 4-ступенева коробка передач (four-speed automatic gear box). Проходячи крізь дворежимну роздаткову коробку (2 speed transfer case) та планетарні колісні редуктори (planetary wheel reducer), обертовий момент двигуна (engine torque) збільшується на колесах майже у 80 разів. Доволі оригінальним рішенням є централізована вентиляція усіх агрегатів трансмісії (transmission). Підвіска (suspension) всіх коліс – незалежна на важелях (independent arm) і пружинах (spring), всі гальма – дискові та вентилюються. Застосовуються радіальні шини (radial wide-section tire) розміром 12,50 R16,5. Колісна база (wheelbase) – 3300 мм, шляховий просвіт (clearance) – 390 мм. Вага всіх варіантів серії М-1097А2 становить 2676 кг, корисне навантаження (payload) – близько 2 т, найбільш допустима вага – 4672 кг. Максимальна швидкість – 113 км/ч.
Всюдихід здатний долати підйоми в 60% (climb 60% slopes) та броди (ford) глибиною 0,76 м. На замовлення автомобіль комплектується лебідкою (winch), системою підкачування шин, захистом вузлів шасі, огородженням радіатора (radiator grill), комплектами для проходження глибоких бродів (deep water fording kit) (до 1,52 м) та для роботи в особливих кліматичних умовах.